Min stora, duktiga kille

Så här såg min älskade 5-åring ut när jag hämtade honom på dagis igår



... dagispersonalen ursäktade sig väldigt, när dom fick höra att vi skulle till Bvc på kontroll. Själv tyckte jag inte det gjorde så mycket, eftersom han ser ut så här var och varannan dag när man hämtar på dagis. Om det är någonstans dom tar barnen precis som dom är, så är det väl på Bvc.

Allt gick finfint för min prins, och han fick fullt godkänt. Precis som jag trodde, så har hans viktkurva planat ut en del, men han är fortfarande stor för sin ålder. Men han har inte längre det där småbarnshullet som var så mysigt att gosa med. Nu är han lång och smal istället, han har blivit så stor min lilla kille!

När vi kört igenom proceduren med vägning och mätning etc, så sa barnmorskan "jaha, då var det dags att ta en liten spruta, Wilhelm".
Det var då jag ville sjunka genom jorden, eftersom jag kände mig som världens sämsta mamma. Det var som totalt bortblåst ur min lilla mammalediga hjärna att han skulle få en spruta på denna kontroll. Alltså hade jag inte förberett honom det minsta på denna "lilla" spruta.

Det är då det är bra att ha en inneboende talang att ta fram pokerfejset. När jag såg Willes ganska oroliga blick, så tittade jag bara rakt på honom och försäkrade honom om att allt skulle gå jättebra och att han var sååå duktig på att ta sprutor när han var liten bebis, och att han alltid varit väldigt duktig på att ta sprutor.. blablabla.. jag  malde på en stund om hur duktig och bra han har varit, och är... och sen gick han med på att barnmorskan fick sätta sprutan i låret på honom.
Sen att jag satt med gråten i halsen bakom mitt pokerfejs när han blev stucken - det är en helt annan historia.

Wille gick iaf från Bvc med flaggan i topp - och det känns bra.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vilken tapper kille!

Kanske lika så bra att inte prata om det så mycket innan, vi hade ju pratat om det innan med Sander men ändå behövdes det låååång övertalning på bvc då det väl var dags. Skönt att ha det gjort iaf!

2009-03-25 @ 21:33:29
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vilken duktig kille han är!...och snygg i sin ansiktsmålning! Jag har bilden som skärmsläckare i min mobil när han är målad som en tiger i ansiktet, han gör mig glad varje morgon när jag slår på telefonen och tittar på honom!

2009-03-26 @ 08:55:30
Postat av: Cissi S

Blir så mycket roligare att ta spruta om man är snygg, eller?!

2009-03-26 @ 19:19:45
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vad sött ... min stora kille blir alltid liten då det e dags för sprutor ... medans Felcia utan att tveka sträcker fram armen ... är det så att vi kvinnor e lite tuffare?! HiHi Puss

2009-03-30 @ 19:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0