En heldag

Insåg i morse att jag helt missat att anmäla föräldrapenning för den här månaden. Var helt säker på att jag redan gjort det, men när jag gick in för att anmäla nästa period så såg jag till min fasa att jag inte gjort någon anmälan för den här månaden = inga pengar i slutet av denna månad!
KATASTROF, är min första tanke.. men sen kom jag på att jag faktiskt hade en del semesterersättning innestående, vilket genast lugnade mig. Vi behöver inte sälja huset den här månaden heller, skönt!

Idag har Wille varit hemma från dagis, eftersom han varit rätt förkyld några dagar nu. Tänkte det var bäst att han fick vara hemma och kurera sig en dag, så kanske han blir lite piggare och gladare...
En stund idag tänkte jag faktiskt ta ett kort på honom och lägga ut honom till försäljning på Tradera. Just då hade jag nog inte tagit många kronor för honom. Tur är att sådana känslor går över rätt snabbt. Han är ju ändå min lilla prins - hur sur, trotsig och grinig han än är!
I ett dumt försök att göra honom på lite bättre humör, så åkte vi till leksaksaffären.
GÖR ALDRIG DET MED EN INTE HELT FRISK - 4,5 ÅRING SOM FÖRSÖKER HITTA SIN EGEN IDENTITET. Jag borde ha vetat bättre.

Jaja, men där var vi - och jag hade lovat honom en liiiiiten leksak.. ja, för att han var lite sjuk såklart. När det hade gått nästan en hel timme, så var mamma (och Nora) trött på att gå och strosa i leksaksaffären och vänta på Wille. Jag förstår ju rent förnuftsmässigt att det är sjukt svårt för en liten kille att välja någon av alla dom leksaker som finns i en leksaksaffär.. på mindre än en timme.
Till sist valde han iaf en leksak, en litet Star Wars rymdskepp. Wille älskar Star Wars. Inte för att han vet vad det är - utan för att dom leker "Star Wars lego" på dagis.

Så här kul tyckte han att lego-rymdskeppet var, när det väl var ihopbyggt




På eftermiddagen hade vi tid hos tandläkaren med Wille - rutinkontroll. Tänkte att tandläkarna får säkerligen i sig miljontals med baciller från alla möjliga patienter, så det gör väl inget om vi går dit med en förkyld Wille.
Näe, han är faktiskt mycket bättre.. så det var nog ingen fara.

Han var jätteduktig, fick solglasögon på sig för att det inte skulle göra ont i ögonen av den starka lampan tandläkaren lyser med i munnen. (Sån skulle jag också vilja ha när jag går till tandläkaren!)
Sen gapade han stoooort, och tandläkaren berömde hans tänder till hundra procent. Det betyder ju också att även mamman och pappan får beröm, eftersom det är dom som borstar tänderna på en 4,5-åring - så jag sög självklart åt mig!
Sen till slutmomentet hos tandläkaren - välja en leksak...
Ja, då var vi där igen! Att välja... Ja, det gick iaf fortare än i leksaksaffären, för det fanns inte lika många grejer att välja på hos tandläkaren - men tillräckligt många för att det skulle vara väldans svårt för en liten kille att välja. Till slut blev det en liten bil - såklart.




22:00

Pappa är på landet och kurerar sig



 
mamma sitter och bloggar...


 
och barnen....




Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, jag brukar säga att jag skall lägga ut våra på Blocket då dom blir för jobbiga...Speciellt storsonen skulle gått billigt ett flertal ggr. ;-)



Men sen, då dom sover, så är dom ju så söta. :-)





2008-09-24 @ 22:56:50
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0