Vinterhelg med vårkänslor

Helgen som gått har verkligen gett känslan av att våren är ganska nära förestående. Vilket underbart väder, några minusgrader, klarblå himmel och strålande sol.

Efter att Wille och Fredrik varit och badat på lördagens förmiddag, fick vi för oss att vi skulle ta vårt pick och pack och åka ut till landet, till farmor och farfar. Det finns inget härligare än att vara på landet när det är fint väder. Ja, det är förstås härligt att vara där annars också.. men, ja ni förstår..
Sagt och gjort - snabbare än tåget packade vi våra grejer och åkte ut.

På eftermiddagen tog vi en långpromenad till Ankdammen fullt utrustade med en hel kasse bröd, att mata änderna med. Till Willes stora besvikelse fanns det inte en enda and där när vi kom dit. Kan ha att göra med att dom höll på att fälla träd precis bredvid... Det var då jorden höll på att ramla ner i huvudet på den stackars femåringen. Som tur var kom en liten hasselmus och räddade hela situationen. Wille stod och stirrade på den en lång stund, och sen var änderna som bortblåsta.



Sen gick vi lika lång väg hem igen, men denna gång gick vi över isen. Det är så otroligt vackert när solens strålar ligger på snötäcket så det riktigt gnistrar.
Det var en långpromenad som verkligen gjorde underverk för humöret.

På söndagen var Wille sugen på att pimpla, så pimpling blev det! Han tjatade och tjatade hela morgonen om att vi skulle gå ut och borra hål i isen. Så när vi var redo, gick vi ut - jag, Wille och farfar.
När vi pimplat i ungefär 10-15 minuter så tröttnade Wille och ville gå in igen. Han började gå mot huset, vände sig om och ropade till oss "Jag går nu, ni kan komma in med fisken sen!".





Om vi fick någon fisk? Såklart inte.



För övrigt har vi i helgen övat på bollkänsla....



... och sytt ytterligare ett par byxor...



Har letat febrilt efter ett bra mönster till en klänning eller tunika, men inte lyckats hitta något som faller mig i smaken. Är det någon som har ett bra tips - Cilla?


Sist men definitivt inte minst - TUSEN MILJARDER PUSSAR OCH KRAMAR TILL ÄLSKADE NORA PÅ 8-MÅNADERSDAGEN!

Det firades med 8-månaderskontroll på Bvc, där hon såklart blev fullt godkänd!


12 dagar gammal

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ha, ha, ha "Ni kan komma in med fisken sen". Gud vad kul sagt! Wille har ju fattat det där med att delegera tråkiga uppgifter till någon annan! Han är nog ett litet chefsämne tror jag bestämt!

2009-03-03 @ 10:23:57
Postat av: Sanna

Åh vad skönt det är att läsa om en 5-åring som verkar vara ungefär exakt likadan som min 5-åring, dvs tusen idéer, massor med envishet och noll tålamod...;-) Och Willes kommentar vid fisket var ju bara för klockren!



Tycker det ser ut som att ni har ett riktigt målvaktsämne där på filten, kanske det blir bollsport för hela slanten om några år? :-)



Och byxorna var superfina, du är så duktig. Vad gäller tunika så har jag för mig att det finns mönster i den fantastiska boken "Baby cool - sy nytt av gammalt", har du stiftat bekantskap med den? Brukar finnas på alla bibliotek.



Får man förresten fråga varifrån den fräscha randiga mattan kommer?

2009-03-04 @ 10:07:17
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: vackeribrunt

Hej!!! Hittade din kommentar om kronan jag gjort tii Nora nu.... Tack!!Jag läser oftast bara kommentarerna på mitt nyaste inlägg!!! ock ja...jag tar beställningar på en hel del nu för tiden...ska snart lägga in ett inlägg vad jag syr nu!!!!!

2009-03-04 @ 10:54:31
Postat av: Linda

Sanna

Har inte sett den boken.. ska kolla nästa gång vi går till biblioteket. Tack för tipset!

Ska fråga min mamma vart mattan är köpt.. det är en present från henne. Återkommer! :)

2009-03-04 @ 13:48:06
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag skulle ju ha svarat på det här för läääänge sedan ju. Men som vanligt kom det tusen saker emellan.

Vad är det för klänning/tunikamönster du vill ha? Hjälper gärna till om jag kan :)

Vad fint du har sytt. Du är ju jätteduktig.

Har du ropat in elefanttyget på tradera?

2009-03-06 @ 10:28:56
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Linda

Cilla

Vet hur det är med tusen saker emellan.. du svarar ju nu, och bättre sent är aldrig! :)

Jag är ute efter en enkel klänning eller tunika, helst med långa ärmar. Kan inte specifisera mer än så, eftersom jag själv inte riktigt vet hur den ska se ut. Har beställt boken Baby cool, och har lite förväntningar på den, men vi får se. Har du något tips så blir jag ju jätteglad! :)

Och visst har jag ropat in Elefanterna på Tradera, det finns mycket smått och gott där!

2009-03-06 @ 11:31:23
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0