Bra helg!

Har haft en jätteskön helg. En sån där helg som man verkligen känner sig nöjd med. Har både fått mycket gjort, och även hunnit med att slappa.
Wille har varit hos farmor och farfar från torsdag kväll fram tills idag på förmiddagen, så det har varit ganska tyst i huset. Det är bara Nora och Spotify som har låtit med hög volym till och från under några dagar.

Igår hade jag en riktig skapardag. Direkt efter frukosten deklarerade jag för Fredrik att jag tänkte ta fram symaskinen. Det betyder även (rakt översatt): "nu får du ta hand om Nora, för jag ska sy".

Fick äntligen färdigt det set bestående av en tunika och ett par leggings, som jag så länge haft i mitt huvud. Har varit lite rädd för att försöka mig på att sy kantband i trikå, men det gick ganska bra!


Resultatet...


Hade lite svårt att släppa taget om symaskinen när jag färdig med ovanstående, så jag gjorde om en byxdress som Nora blivit för lång för. Vips så blev det en liten klänning istället, och kan därmed användas åtminstone några veckor till.

Resten av lördagen ägnades åt långpromenad, Spotify, middag, Robinson (hann iaf se halva programmet innan det var dags att stänga av) och sist men inte minst, Earth Hour. Linus kom på spontant besök på lördagskvällen - vi släckte ner hela huset, tände kaminen och massor med stearinljus. Sen satt vi i soffan och läste spökhistorier. Det var en väldigt mysig kväll!





Idag har vi haft besök av Willes kompis Lukas, hans lillebror Aston och deras pappa, så det har varit full rulle här så gott som hela dagen.
På eftermiddagen tog jag mitt pick och pack och åkte in mot stan för att få en Galvanisk ansiktsbehandling hos Hanna. Helt underbar behandling! Det är en djuprengörande ansiktsbehandling där man med hjälp av positiva och negativa elektriska laddningar rengör huden på djupet. Tycker faktiskt att huden har fått en finare lyster redan, helt otroligt!

Det enda som har varit negativt denna helg är att Nora har fått sitt livs första dunderförkylning. Snoret rinner, halsen rosslar och hon hostar en hel del. Trots detta är hon vid ganska gott mod, så hon fortsätter försöken att börja krypa.. det är inte långt borta nu.


Det är inte så noga vilket håll man har tutten åt.. upp-o-ner går precis lika bra som rättvänt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Viiiiiilka ogon Nora har! Hon kommer tacka dig nar hon blir stor ;) KRAM!

2009-03-29 @ 20:12:12
Postat av: Cissi S

Snygga snygga kläder, vad snackar du om att du inte skulle ha tålamod för kantband. Antingen blev det väldigt bra annars har du photoshopat bilden... :)

2009-03-29 @ 20:29:43
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Cilla

Vad fint du har sytt. Jag får lite Villervalla vibbar av tunikan och tightsen. Jättefint!

Nu måste jag fråga om du var på "nya" Willys och handlade i lördags eftermiddag?

Jag såg någon när jag höll på att backa ut från parkeringen och fick bara för mig att det måste vara du :)

Rätt eller fel?

2009-03-29 @ 21:30:38
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Linda

Cissi

Haha, jo jag hade faktiskt tålamodet denna gång.. och det blev faktiskt bra också.. :)



Cilla

Tack! Nora har ett set från Villervalla som jag gillar väldigt mkt, så du har helt rätt i din känsla.. det är det setet jag har haft i åtanke.. :)

Jag var för övrigt inte på Willys i lördags, det måste ha varit min dubbelgångare!

2009-03-30 @ 08:25:24
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0