Afterwork

Det blev ändrade planer igår. Pratade med vännen Jenny, som frågade om jag ville följa med på Afterwork. Sa först nej, eftersom jag var så grymt trött, och dessutom såg fram emot en lugn hemmakväll. Men efter en stunds funderande så ändrade jag mig, och bestämde mig för att trotsa tröttheten och följa med ändå. Jag menar, hur ofta får man chans att gå på Afterwork - när man inte arbetar?

Efter att ha piffat upp mig med smink (tack gode gud för concealer) och lite roligare kläder än mysoverallen ropar jag på Wille för att säga hejdå.

Får en stor kram, och sen frågar han: "Mamma, ska du gå och boxas?"

Visst är dom sköna barn - dom ser ingen skillnad på en när man har stått framför spegeln en lång stund och kämpat för att försöka se någorlunda pigg och fräsch ut, jämfört med när man helt osminkad slänger upp hårtestarna i en tofs och sätter på sig träningskläderna för att åka iväg och träna.
Väljer att se på detta på ett positivt sätt...

Det blev i alla fall en mycket trevlig kväll, med mysigt sällskap och många glada skratt.

Tack Jenny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0