Rapport från skol- och jobbträsket

Jo, nu har första "skolveckan" för Wille gått och det är dags att avlägga rapportering känner jag.

Innan första dagen så kände jag mig lite orolig för hur det skulle gå.. om Wille skulle vilja föja med mig hem igen varje morgon jag lämnade honom... om han skulle vara ledsen osv. Det beteendet kan jag nog bara glömma från och med nu.
Det har varit svårt att säga "Hej då"  så fort som Wille har önskat dom här första dagarna, han har haft väldigt bråttom att joina sina kompisar så det har varit dåligt med tid att säga "Puss, o Hej då!" till mamman.
Vilket givetvis känns oerhört bra för en mamma som (precis som alla andra mammor vid nya rutiner) har känt sig lite orolig.

Jo, så som det är just nu, så går Wille i "skolan" och han gillar det skarpt!



Sedan sist jag skrev har vi även hunnit med att besöka Stora Holmen ännu en gång. Denna gång var även mormor och morfar med.


Barnen (och Fredrik) åkte givetvis Lilleputtetåget


.. medans morfar och vi andra satt och väntade

Vi hade en härlig dag på Stora Holmen och i Stadsparken den dagen, då både vädret och humören var på vår sida!


Den har veckan har jag jobbat tre dagar; onsdag-fredag, vilket har varit hur bra som helst. Tre dagar, och sen hemma med barnen i ett par veckor till innan det börjar "på riktigt".

Jo, för nu är det snart dags för mig att börja arbeta. Iofs bara 50% till att börja med, men ändå. Det är ändå på riktigt då. 50% till att börja med, och mer efter årsskiftet när det är tänkt att Nora ska börja på dagis.
Känslan jag fick när jag gick in lite extra dessa dagar är att det ska bli jättekul att börja jobba igen!


Idag har vi haft regn i Örebro, lite sol, men mycket regn... vilket inte berör vissa små människor nämnvärt, utan dom tycker mest att det är roligt verkar det som....


Kommentarer
Postat av: Cilla

Lilla gulliga Nora. Vad härligt att springa i regnet. Det minns jag från när jag var liten. Hur jag galopperade gatan fram, genom varje vattenpöl. Underbart!

2009-08-22 @ 07:28:46
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Cissi S

Fick ni med henne in sedan utan protester? ;) Hon verkar gilla regnet skarpt! :)

2009-08-24 @ 15:50:55
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0