Frågvis

Det kommer extremt mycket frågor från Wille just nu. Frågor om allt mellan himmel och jord.
Nedan följer ett utkast av dom frågor han har ställt under dagen...

- Mamma, kan skorpioner (eller "skorpinjoner" som Wille säger) krypa på väggar?

- Mamma, om man råkar hälla ut ett glas vatten på en humla, dör den då?

- Mamma, om du var en Pokemon vilken skulle du vilja vara då?

- Mamma, varför har jag prickar på benen?

- Mamma, hur gammal är man om man är tjugo-tio år?

- Mamma, kan getingar bo i hus?

- Mamma, kan jag få en cykel med växlar?

- Mamma, hur kan naglarna växa?

- Mamma, hur kan håret växa?
- Mamma, hur långt är det till solen?
- Mamma, kan man åka till solen?

Visst är det roligt när barnen vill lära sig. Men ibland känns det faktiskt som man har ett stort hål i huvudet...


Kommentarer
Postat av: Sanna

hahaha, jag vet PRECIS hur du har det. Precis!

Visst är det kul när ungarna är vetgiriga, håller med dej, men ibland vill man bara stänga in sig i ett tyst, mörkt rum och äta tårta för sig själv. ;-)



Sander frågar en massa frågor i stil med "Varför finns"....t.ex. träd, gräshoppor, rönnbär etc. Sen har vi släktfrågorna..."mamma vem är din svärmor, moster, farfar" etc...Eller "mamma vems morfar kommer Vide bli?". "Varför är himlen blå?" är en av de riktiga klassikerna som jag svarat på ett hundratal ggr den här sommaren. Det är ändå rätt uppfriskande att man ibland själv får tänka till riktigt ordentligt. "Hur gör man ost?" kunde jag t.ex. inte riktigt svara på genast men efter lite googlande är jag nästintill ostexpert. ;-)

2009-08-11 @ 19:59:02
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0