Tomt hus

Kommer hem efter kvällens träningspass. Till ett tomt hus. Helt tyst. Det känns så sjukt ovant. Att inte behöva tänka på att inte slå igen ytterdörren för hårt när man går in, att inte kunna gå in och titta på Wille när han snusar i sin säng, att inte kunna lägga sig i sängen och lukta på den underbara doften av liten Nora.
Jo, det är tomt här i huset i kväll, det är bara jag hemma. Och det var planerat. Men inte desto mindre ovant och konstigt.

I morgon kväll ska det hållas tjejkväll här i huset, då alla dagismammor kommer hit. Det vankas ost, vin, skratt och snack. Vi brukar träffas några gånger per år, och denna gång tog jag tag i det och bjöd över alla på lite mys. Ser fram emot det massor och det kommer säkerligen bli en supertrevlig kväll.

Nu blev det så att Fredrik och barnen sover hos F&F även i natt. Detta på grund av att Fredrik hade ett möte i kväll och jag hade min träning.
Bra lösning för alla med andra ord. Men oj vad jag saknar mina Hjärtan.

Det är konstigt hur man fungerar egentligen. Jag har varit på världens bästa humör hela dagen idag, för att jag vetat att jag har ganska mycket egentid framför mig. Men nu sitter jag här, och tycker att det känns ganska jobbigt att ha egentid. Hoppas och tror att det vänder i morgon bitti när jag får gå ut i solen, och olja in trädgårdsmöblerna...


Mina älskade Hjärtan

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vet precis hur det är...aldrig är man liksom riktigt nöjd. Som då Vide krånglat riktigt ordentligt och skrikit och varit jobbig...Sen till slut somnar han och gissa vad jag gör då...jo då sitter jag och kollar på filmer på Videman, där han gnäller och skriker! Knäpp man är ibland...;-)



Låter hursomhelst som du har ett par härliga kvällar framför dej, tycker i alla fall jag, som har lite distans till det hela.:-)

NJUT!

2009-04-23 @ 23:18:15
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Sanna

kul foto, förresten - Wille är stolt och har byggt världens högsta torn och Nora sitter där bakom och ser lite skräckslagen ut som om hon tänker "hoppas det i inte ramlar nu bara..."

så söta!

2009-04-23 @ 23:20:22
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0