Snorungar i epatraktor

Det blev ingen tapetnedrivning idag. Istället tog jag och Nora en långpromenad, vilket var väldans skönt.

Vid ett tillfälle höll jag dock på att tappa besinningen. Eftersom det är lite svårt att få lilltösen att komma till ro och sova nu för tiden, så blev jag nöjd och belåten när jag såg att hon slog igen dom små blå. Det är ju halvjobbigt att gå på långpromenad med en vaken bebis, eftersom hon då tröttnar efter en stund och skriker för att få komma upp. Men hon somnade som sagt var, och en nöjd och belåten mamma promenerade vidare.

Vad händer då? Jo, en CP-EPATRAKTOR åker förbi och preciiiiis när snorungen åker förbi oss, så hänger han (jag bara antar att det var en kille) sig på sin tuta.. och det var inte vilken tuta som helst, utan en tuta som spelade en lång och högljudd trudelutt.
Varpå Nora givetvis skräckslagen slår upp ögonen och undrar vad som står på.
Det var då jag höll på att tappa besinningen och springa efter cp-epatraktorn, skrika åt snorungen "att nu väckte du min lilla dotter din skitunge" och hytta med näven.

Men jag gjorde inte det.
Nora somnade i alla fall om efter ett tag, så det löste sig utan att jag behövde läxa upp en snorunge i cp-epatraktor.




På eftermiddagen gjorde Wille och jag chokladbollar, vilket var mycket uppskattat av både storebror och lillasyster. Storebror var glad och nöjd för att han fick rulla, och äta chokladbollar



och lillasyster var överlycklig över att få chokladbollspussar i pannan.


Små chokladspår syns i pannan precis vid hårfästet, om man tittar efter noga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0