Marknadsafton



Det är inte så extremt långt borta nu... snart behövs inte vagnen längre. Det behövs bara lite mer övning och lite mer självförtroende så kommer lilla donnan knalla omkring här.
Jag blir helt förundrad över hur fort tiden går. Hon är redan 11 månader, och går snart... vart tog min lilla bebis vägen?

Idag har vi varit på Marknadsafton och strosat runt en stund. För dom som inte vet vad Marknadsafton är, så kan jag berätta att det är en traditionell kväll då alla butiker håller öppet till sena kvällen. Dessutom har dom allra flesta butiker stånd utanför, med diverse erbjudanden. Förrutom det tillkommer även andra handlare och knallar, musikanter och karuseller.

Vi undvek kvällen detta år, och passade istället på att åka upp på stan på eftermiddagen då det är mindre folk. Tyvärr kom det regnskurar  med jämna mellanrum så det blev inte så lång stund denna gång.
Vi hann iaf med fika, marknadsgodis och lite shopping innan vi åkte hem igen.




Förrutom detta, har jag idag hunnit med att konstatera att det är 18 år sedan jag tog studenten. 18 år, va, fatta!! Helt sjukt... varför känner jag mig inte äldre då undrar jag?

Och sen har vi också stopp i avloppet i badrummet.. igen.. för typ sjuttioelfte gången...

... och så sörjer jag fortfarande sommarstugan som aldrig blev vår...

Jorå, men annars är det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0