Lååååång update!

Denna gång kan jag faktiskt skylla på att vi har varit i Stockholm i nästan en vecka. Jag hade för avsikt att blogga därifrån - jag tog med kameran och bildöverföringssladden för att det skulle bli av.
När jag tog fram kameran andra dagen vi var där för att ta ett kort, så tog batteriet slut. Det var då jag insåg att jag glömt att ta med batteriladdaren till kameran.

Och i min värld; inga bilder - inget blogginlägg!

Ja, det var min ursäkt för långt gången tid utan bloggande denna gång...

Det jag faktiskt hann med innan batteriet tog slut, var första filmen på Noras steg. Det var under dessa dagar i Sthlm som hon började gå på riktigt. Innan dess har det varit ett steg här och tre steg där, men nu blev det liksom på riktigt. Så härligt att se!



Hur som helst så åkte vi till Stockholm, och mormor & morfar,  förra onsdagen. Jag blev galen på detta ösregnande hela tiden och insåg att jag skulle bli sinnesjuk av att gå hemma med rastlösa barn medans Fredrik jobbade. Så jag tog ett snabbt beslut och packade ihop våra saker och åkte till mormor och morfar istället för att bli sinnesjuk.

Torsdagen spenderade jag, Wille, Nora och morfar på Fjärilshuset.



Jättemysigt ställe med tropiska växter, vackra fjärilar och färgglada fiskar. Wille var lyrisk över stället och sprang som en dåre för att hinna se allt som fanns att se. Även Nora gillade Fjärilshuset, men blev galet arg när hon inte fick känna på fiskarna som simmade i vattnet. Hon har humör den där tjejen, vet inte vart hon har fått det ifrån...
Ingen kamera = inga bilder.

På fredagen åkte vi till Skansen allihop; jag, Wille, Nora, mormor och morfar. Vi hade tur med vädret - varken för varmt eller för kallt.



Nora sov sig igenom första delen av besöket, men Wille sprang runt och hade bråttom att se allt som fanns att se. Inte heller här hade vi en kamera med fungerande batteri, så tyvärr blev det inga bilder tagna.

Vi hade en jättemysig dag, och Wille fick till slut sitt efterlängtade sockervadd som han så länge tjatat om. Det blev en grym besvikelse för honom, eftersom det inte alls smakade lika gott som han trott. Dessutom var han rädd att dom galna fiskmåsarna skulle se att han hade socker runt munnen, och vilja smaka på det...

Fjäderholmarna var bokat för lördagen, så efter en god frukost...



tog vi båten dit. Det var en härlig dag med mysig båttur, fint väder och god glass.



Dagen efter hade Wille och jag en alldeles egen dag. Det blev en dag på Gröna Lund, bara jag och min lilla prins. Vi hade det jättemysigt hela dagen, men att köpa ett åkband till min käre son var att kasta pengarna i sjön insåg jag. Det blev väldigt dyra åk kan jag säga. Wille är en väldigt försiktig kille som inte gillar att riskera sitt liv på banala saker som Nyckelpigan eller Flygande elefanterna.
Däremot så lockade alla andra ställen, så det spenderades en del kronor på att skjuta vatten i små hål, dra i rätt snöre och satsa på rätt nummer.

Efter Grönan åkte vi hem till mormor och morfar, Wille för att stanna och jag för att ta mig en raggardusch och sedan dra vidare för att träffa min kära vän Vera. Vi hade en supermysig kväll med god mat, gott rosé och mycket prat.

Efter min kväll med Vera, så kom jag lagom hem samtidigt som Fredrik, David och Linus anlände från Örebro. Vi hann prata lite och sen var det dags för sängen.

Och sen kom då måndagen - den dagen då vi bokat in Grönan, hela familjen. Även denna dag blev väldigt lyckad, vilket inte var så himla otippat!


Basketkillen i familjen måste ju bara...


vinna en megastor basketboll!


Fritt fall Tilt (notera Fredriks något nervösa min...)


Lustiga huset var Willes absoluta favorit


Nora vann choklad (eller var det David?)


Glada pojkar visar upp dagens skörd

Dagen efter var det dags för hemfärd. Det blev några mysiga dagar i Stockholm med mormor och morfar, tusen tack för allt!


Nora, äggkartong och morfar


Fin mormor



Måste även berätta att när vi kom hem så låg ett brev i brevlådan, och i det brevet låg världens sötaste lilla kjol. Det är en gåva från Cilla, och Nora älskar den. Tusen tack Cilla, såklart även för mönstret, det ska bli spännande att sätta tänderna i det - du är en pärla!




Kommentarer
Postat av: Cissi S

Kul att se Nora gå! Grekisk eller möjligen turkiska yoghurtburkar hör till favoriterna här hemma också. Sötaste molnkjolen också!

2009-07-15 @ 21:58:08
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Helena

Va coolt, hon går!! :)

2009-07-15 @ 23:31:41
Postat av: Vera

Hehhee.. först o främst - vilken SKÖN pose Nora lägger in på sista bilden! En riktig modell! Ursöt, som vanligt.



Hade verkligen trevligt när vi sågs. Älskar dig och att prata med dig. Du är guld värd.



Massa kärlek från mig. xx

2009-07-16 @ 10:00:31
Postat av: Sanna

Vilken härlig Stockholmsvistelse ni verkar ha haft! Och vad mycket kul ni hann med.

Och kjolen var verkligen supersöt, liksom modellen. :-)



Kram!

2009-07-16 @ 10:21:32
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Mormor & morfar

Så underbart att ha er hos oss,

tur att bloggen finns när ni inte är här

Älskar..

2009-07-16 @ 14:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0