Girlpower

Igår lämnade jag och Nora av Wille och Fredrik vid tåget, för vidare färd mot Stockholm. Fredrik har haft konferens hela dagen idag, och ska på kvällsaktivitet dessutom.
Därför har Wille fått en heldag med Mormor och Morfar, och lär väl dessutom ha en helkväll tillsammans med dom.

Här hemma har Nora och jag hållt ställningarna. På förmiddagen var vi på stan en sväng och lyckades göra av med lite pengar... Bland annat på Cacao (som jag för övrigt hade ett presentkort hos, tack vare Jenny och Zara). Där shoppade jag... det hade kunnat blivit dyrt, men det blev det inte tack vare presentkortet.
Bland annat blev det dessa coola brallor..



.. och lite annat smått och gott. Dom hade fortfarande rea, så det fanns en del fynd att fynda!


En annan grej jag faktiskt gjort idag, är något jag gått och funderat på ett bra tag, men liksom inte fått tummen ur.

När vi köpte Expedit-hyllan till Nora, så tänkte jag att det vore roligt att ha några lite mer annorlunda lådor än dom Ikea-lådor som finns.
Tycker faktiskt att det är helt otroligt att Ikea (som är så väldigt bra och framåt annars) inte har kommit på någon bättre idé själva... 

Ja, så jag tog i alla fall lite spraylim och lite papper, och vips så blev det så här snyggt!


Jag tryckte lite bokstäver på två av lådorna också, för att liva upp det lite...

Jo, och så gjorde jag några hjärtan också idag... vet inte riktigt vad jag ska göra av dom, men det löser sig nog gissar jag.



Avslutar dagens inlägg med en bild på min nybadade prinsessa.. det vackraste jag vet!


Kommentarer
Postat av: Cissi S

Nu blir jag glad och inspirerad, du är så otroligt pysslig. Själv är vi inne i nåt käckt språng igen och jag kan typ inte lämna rummet mer än två sekunder utan ramaskri (tyck lite synd om mig) och sen är M borta i Göteborg också...snyft! Men man vet att man lever ibland, jag har ju trots allt bara ett barn så egentligen är det piece of cake!

2009-02-03 @ 21:57:44
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja hon är bedårande, lilla sessan!!!:-)



Och vad snyggt du pysslat nu igen, shit! Hur såg dom där lådorna ut innan?

2009-02-03 @ 22:17:01
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Cissi

Tycker jättesynd om dig, det är jobbigt med dom där sprången. Men som tur är går det ju över! :)

2009-02-04 @ 08:45:48
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: Cilla

Det blev ju supersnyggt med lådorna. Var det inte knepigt att få till det med hålen?

Vilken underbar bild på Nora.

2009-02-04 @ 10:42:23
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Linda

Tack! Lite finare än originalfärgen iaf..



Det var inte svårt alls med hålen, jag har en riktigt vass liten kniv som jag använde.

Sen får vi väl se hur pass bra det håller den dagen Nora ska börja riva och slita i lådorna.. :)

2009-02-04 @ 11:06:15
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: Anitra

wow! Jättefina lådor!! Vad kreativ du är! Söta hjärtan också! Ska nog också sy några nån dag.

2009-02-04 @ 15:03:48
URL: http://kolmodinnu.blogspot.com
Postat av: Vera

Vilken fin bild pa Nora.. Hon har sin mors vackra ogon. xx

2009-02-04 @ 17:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0