Nagelbitare

Ungar är ju ungar. Och ungar petar sig i näsan, äter snorkråkor, pillar sig ogenerat i rumpan - och vissa barn biter även på naglarna.

Eftersom Wille har skaffat sig denna ovana, att bita på naglarna, så har vi bestämt oss för att försöka ändra på det. Han biter så han får sår vid nagelbanden, så det kändes som att det var dags för...



Det blir spännande att se hur han reagerar första gången han ska ta sig en tugga av en nagel. Tyvärr är han på dagis nu, så jag lär ju missa premiärsmakningen av Stop n Grow. Är dock övertygad om att jag kommer få se detta vid ett senare tillfälle. Han lär väl inte sluta med denna ovana första gången han känner den otäcka smaken, och säkert inte andra eller tredje heller...

Såg igår att han även börjat bita på tånaglarna... det känns nästan ännu värre. Det var när han satt i soffan och tittade på tv jag upptäckte denna ganska otrevliga vana. Får kanske ta och pensla på tånaglarna också...

Kommentarer
Postat av: Cissi S

Haha, jag var precis likadan som liten... Stop och väx funkade inte, då jag fortfarande gnager på naglarna. Dock inte på tånaglarna, där går gränsen... Vande mig vid det där stop och väx lacket så jag till slut tyckte det var helt ok... galet!

2009-02-26 @ 14:13:25
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vi prövade samma medikament för nåt år sen, men i syfte att få Sander att sluta käka snorkråkor...det var väl ingen dundersuccé direkt. Han föreslog själv att vi skulle ta på honom "hans nagellack".



Hoppas det funkar bättre för er! :-)

2009-02-26 @ 14:50:41
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0