Läge för uppdatering

Dagarna rusar iväg, och jag inser att det är många dagar sedan jag bloggade...

Sen sist har jag hunnit med att boxas ännu en gång, och det var precis lika roligt andra gången som första. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen - detta är träningsformen för mig. Det känns så otroligt skönt att jag hittat "min grej" och att jag känner att detta är något jag vill fortsätta med. Så... Beach 2009 - here I come.. eller nåt liknande iaf.

Jag har även ägnat ganska mycket tid åt min nya hobby, sömnad. Har sytt ytterligare ett överkast (denna gång till Linus rum), en liten "förvaringspåse" för småpryttlar till Noras rum, lite vimplar och en väska.

Men nu längtar jag efter att få börja sy barnkläder! Har beställt en prenumeration på en tidning som innehåller mönster och arbetsbeskrivningar på barn- och ungdomskläder. Hoppas det dimper ner en tidning i brevlådan snart, för det riktigt kliar i fingrarna nu. Har kammat hem några auktioner på Tradera på fina tyger, som bara ligger och väntar..
Inser dock att jag nog måste skaffa mig en bättre symaskin om jag ska fortsätta med denna hobby. Tur att jag fyller år snart...


Liten "förvaringspåse"


Vimplar ovanför Noras säng

När jag höll på och pysslade i Noras rum, vilket är ett projekt som aldrig verkar ta slut, så passade jag även på att göra en liten tavla. Nora fick en helt underbar liten body, kimonoinspirerad, av mormor, när hon föddes. Detta lilla klädesplagg har aldrig blivit använt, eftersom det tyvärr var helt fel årstid när den var lagom i storlek. Jag ville inte heller göra mig av med den, eftersom jag tycker den är så väldigt fin.


Så istället blev det en tavla av den

Igår, lördag, var jag och Wille och badade. Hade dessutom sällskap av goa vänner, så det var en riktigt mysig förmiddag i plurret.
Tror att Wille tyckte det var väldigt skönt att få åka iväg "ensam", eftersom han fick egentid med mig. Det har tyvärr varit lite dåligt med sånt på sistone, men nu fick vi iaf till en rolig förmiddag tillsammans.

Eftermiddagen ägnade Wille åt att gå på kalas - andra kalaset denna helg. Han var på partaj i fredags också, så han har fått sin beskärda del av kalas denna helg.
Det var en något trött femåring som senare på kvällen låg på soffan och tittade på Melodifestivalen.

Idag har vi varit på kalas (igen!). Denna gång var det Fredriks mormor vi firade. Det var fulla kakfat och tårta på menyn, så mätta och belåtna tog vi oss hemåt efter en mycket trevlig eftermiddag.


Nora kalasfin med hårspänne i håret för första gången

För övrigt så har Wille hela ansiktet fullt med prickar, som har kommit och gått under ett par veckors tid, och vi vet inte vad det är. Allt hade varit så väldigt mycket enklare om det var så att han inte redan haft vattkoppor...
Pratade med sjukvårdsupplysningen förra helgen (när även hans ena öga var svullet), och dom sa åt oss att avvakta. Nu känns det väl som att vi har avvaktat rätt bra, så i morgon bitti ringer jag vårdcentralen och hoppas på att vi får en tid där, så någon kan titta på prickarna.

Finns det något som heter Pricksjukan?

Kommentarer
Postat av: Härdfeldt

Kul att du börjat träna Linda! typiskt att det är just boxning också;)



Vad fin Nora blev med hårspännet:D



Hare fint!

2009-02-15 @ 22:04:23
URL: http://hardfeldt.bloggagratis.se/
Postat av: Sanna

Jag kan i alla fall lugna dej med att kärringen jag pratade med på sjukvårdsupplysningen då Sander fick sina första vattkoppor sa att i Sverige så har vi inga livshotande "pricksjukdomar"...och att det ju inte är pesten i alla fall! Ifall du misstänkte det alltså, att det var livshotande eller pesten, så är svaret alltså nej. ;-)



Spontant tänker jag annars på nån form av allergisk reaktion, vad tror du om det?



Sy barnkläder låter ju förresten jädrans skoj, jag skulle också vilja börja men har aldrig kommit längre än till några mössor...fast det var rätt lätt att sy så jag kanske får ta och sy några vårmössor i år igen!



p.s. Nora är jättesöt i hårspännet. :-)







2009-02-15 @ 22:34:09
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0