Mojmoj & Mojfaj

Igår kom mormor och morfar till oss, för att stanna tills på måndag.
Far i huset åkte till Göteborg igår morse på jobb, och kommer hem på lördag. Därav särskilt uppskattat med besök av mormor och morfar just dessa dagar, av mor i huset.

Idag har vi varit på biblioteket allihop; jag, Wille, Nora, mormor och morfar. Så nu har vi typ tio nya böcker att läsa... och ett pc-spel där man lär sig engelska (på Willes begäran). Efter boklåningen, blev det enligt tradition besök i restaurangen/caféet/lekhörnan på övervåningen, där vi åt lunch och lekte.

Just denna dag bestämde sig Wille för att helt plötsligt tycka väldigt mycket om pannkakor - vilket han aldrig gillat förut. Men alltså just denna dag mumsade han i sig nästan en hel portion med pannkakor, grädde och sylt. Måste ju säga att detta förstärker mina misstankar om att han bestämmer sig i förväg för vad han tycker om/inte tycker om, ganska rejält. Kan faktiskt inte minnas att jag var sån här när jag var barn - var jag verkligen det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0