Husbil utan vapen

Julpyssel på Öppna förskolan idag. Wille gjorde en ängel och jag fick den stora äran att färdigställa snögubben som Wille började med, men tröttnade på efter några sekunder.



Wille var med på Kyrkans barntimmar idag. För dom som inte vet vad det är, så är förklaringen enligt Wikipedia:

"Kyrkans barntimmar kallas en verksamhet som kristna trossamfund bedriver för barn i förskoleåldern. Till skillnad från söndagsskolan är verksamheten som regel förlagd till dagtid mitt i veckorna. Verksamhetens innehåll är som regel i huvudsak en öppen förskola med visst inslag av kristet budskap i form av sångstunder och en barnbön. Flera olika samfund erbjuder verksamhet med rubriken "kyrkans barntimmar". "

Idag fick dom även gå in i stora kyrkan, vilket Wille var helt lyrisk över. Han tyckte det var jättespännande och berättade sedan med inlevelse om Jesus som hängde på väggen.. han visste inte riktigt vem det var, men han hade stenkoll på att han var död iaf. Ni som följer bloggen vet att det är mycket prat om död och döda och sånt just nu, så kanske var det därför det var just dom orden om Jesus som fastnade.

Barnen fick sedan tända ett ljus för någon dom tyckte om, och bästa storebrorsan tände ett litet ljus för Nora! Det om något är väl ett väldigt fint tecken på syskonkärlek.



Eftermiddagen har till stor del ägnats åt legobyggande, vilket är en av dom absoluta favoritsysslorna nu för tiden. Personligen får jag nästan vränga hjärnan ut och in för att överhuvudtaget komma på något att bygga. Idag fick jag den brillianta idén att bygga en husbil. Tyckte själv att det var ett väldigt bra påhitt.

När den var färdig sa Wille
"jag tycker inte din husbil är fin, för den har inget vapen... sätt dit ett vapen så kommer jag tycka att den är jättesnygg"

Vad säger man?
Själv är jag rätt nöjd med bygget, men det är ju jag.



Har även varit duktig och packat en massa Traderapaket idag. Det är sååå roligt att sälja grejer på Tradera, men det är sååå tråkigt att packa paket. Man får ta det onda med det goda helt enkelt.




För övrigt har jag grymt ont i ryggen idag. Detta är något man knappt vågar andas om i detta hus, eftersom min älskade make har stora, stora problem med rygg och nacke.
I vilket fall som helst, så har han väl lyckats smitta mig eller nåt, för idag har det inte varit roligt.

Det roliga är dock att min underbare man åkte iväg och köpte en värmedyna idag, för min skull. Puss på honom!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH!!



VAD fina ungarna är!!



Wille och jag kollade in LIll-Wille och Lill-Willes syster! Wille sa: Jag saknar Lill-Wille. Massor. Och den där systern skulle man ju vilja krama jättehårt. :)



Hälsa David och Linus också!!



Kram

Sandra

2008-11-17 @ 20:30:46
Postat av: Sanna

Haha, gud va rolig han är din Wille med sina vapen...:-)Har själv en pistolbesatt son så jag vet hur det är. Jag tyckte din husbil var kanonsnygg jag!

Tradera är kul, jag har mina första auktioner ute nu och det är ju så döspännande att gå in och kolla på vad man fått för bud...Blir helt till mig när jag ser att nån budat 11:- för Molobyxorna jag betalade 10 ggr mer för. Är jag kbäpp eller!!!? ;-)



Hoppas ryggen blir bättre snart! Inte bra när mammorna brakar ihop, vi måste vårda våra kroppar!

2008-11-18 @ 00:10:53
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej du!

sunnisen kallar jag mig på tradera. Du då?

2008-11-18 @ 09:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0