BIG update

Herregud, det är så länge sen jag bloggade så jag mindes knappt hur man skulle ta sig in på sidan.. Det är SJUKT länge sen mina vänner.. jag får ju skämmas.

Såklart har det hunnit hända massor av saker sedan jag bloggade senast, men dom flesta av er vet ju redan allt som hänt, så behöver väl inte bekriva allt i detalj antar jag.

Det allra största som hänt är att vi sålt vårt hus, vårt fina, fina hus som vi lagt ner så mycket tid och själ i. Men som vi till slut kände tog för mycket kraft av oss. Så vi bestämde oss, efter många tankar och funderingar, för att sälja - och dessutom sälja innan vi hittat något nytt. Vågat, och spännande!

   
Vårt älskade hus som vi nu ska lämna...

.. för ett hus som vi om möjligt kommer älska ännu mer. Efter att vi sålt huset, så kom en tid av ovisshet och nervositet. Vi visste vad vi hade fått betalt för huset, men vi visste inte vart vi skulle ta vägen sen. Efter en tid började jag leta lite utanför ramen av vad vi hade tänkt oss från början - och hittar då detta nybygge som är till salu. Ett hus som dom håller på att bygga, där vi kan vara med och bestämma en hel del, som ligger i närområdet till Adolfsberg, vårt område. Och där dessutom priset är helt inom våra ramar för vad vi tänkt oss.

Sagt och gjort - vi slog till! Och det är alltså hit vi kommer flytta...

                   

Efter att ha gått igenom ett ändlöst antal sömnfattiga nätter, så har vi nu bestämt oss för hus vårt hus ska se ut. Och blir det inte bra nu, så vet jag inte vad jag gör.
Men min förhoppning är att det blir exakt så bra som jag tror, och då kommer vi få världens bästa jul i vårt nya, fina hus!


Sen jag skrev senast har det givetvis hänt MASSOR även med barnen. (Men som min käre make säger, så är prio som gäller just nu "Huset, huset, huset, huset, huset, barnen, barnen, make, barnen, make. Och så har det nog tyvärr varit en tid...)

Såklart har jag inte glömt mina barn för att vi köpt nytt hus. Dom finns ju alltid i våra liv tack och lov, vad vi än håller på med, och deras utveckling avstannar definitivt inte för att vi råkar köpa ett nytt hus.


Dom söta, underbara ungarna.. finns det något myspysigare än barn i pyamas?

 



Man kan ju inte göra annat än älska dom!

Kommentarer
Postat av: mormor

äntligen blogg igen, det är ju så att barnbarnsabstinensen sätter in direkt efter att man träffat dem och bloggen och lite dansfilm gör det lite lättare. älskar...

2009-11-03 @ 16:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0