Bra telefonsamtal

Efter att vi köpt vårt nya hus, så har jag en tid gått och oroat mig för barnomsorgsplats för Nora. I Marieberg (dit vi ska flytta) har jag fått veta att det är 12 barn i kö före Nora.
Denna vetskap har legat som en liten klump i magen och gnidit, knirrat, knorrat och oroat mig. Vid telefonsamtal till förvaltningen så får jag veta att dom sitter ner i november för att planera barnomsorgsplatserna som finns, och därefter får man som förälder veta vart ens barn kommer att erbjudas plats (då kommer vi vara i december).

I min värld känns det som lite dålig framförhålling. Varför ska då föräldrar skicka in ansökan om barnomsorgsplats minst 3 månader innan man vill ha plats undrar jag?

Jaja, i vilket fall som helst så har jag såklart gått och funderat en hel del på detta. Första gången jag pratade med ansvarig människa om detta, så minns jag att hon sa att "dagmamma, nej det är det ingen som söker".
Så, jag tänkte.. men om ingen söker dagmamma, så lär det ju inte heller vara någon kö dit. Och jag kan ju tycka att en liten tjej på 1,5 år inte riktigt behöver den stora gruppen som man har på dagis, utan kanske rentav mår bättre i en lite lugnare miljö - som t ex hos en dagmamma.

Idag tog jag därför telefonluren och ringde upp den dagmamman som finns i Marieberg, för att prata lite med henne, och för att kolla om vi eventuellt kunde komma och hälsa på någon dag.
Efter det telefonsamtalet var jag sååå glad, gud vilken mysig person jag precis pratat med! Jag hörde hur mycket hon brinner för barns välmående genom telefonluren. Kan säga att det samtalet gjorde min dag!

Sagt och gjort, vi ska dit och hälsa på nästa tisdag.. vi ska hälsa på Kerstin, Noras eventuellt blivande dagmamma!



Kommentarer
Postat av: Hele¨na

Mysigt med dagmamma! Och du ser ju vilken härlig människa jag växt upp till att bli efter att ha varit dagmammebarn! ;)

2009-11-03 @ 19:53:27
Postat av: Malin

Dagmamma är det bästa som finns! Heja HEJA HEJA!

2009-11-19 @ 11:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0