Sorg

Just nu sörjer jag...



Jag sörjer den sommarstugan jag inte fick. Den jag redan hade färgsatt (invändigt och utvändigt), bytt golv i, sytt gardiner till och till och med sytt överkast till sängarna till - i min fantasi. Jag hade till och med lagat mat där och sovit där redan.

Dessutom sett framför mig hur skönt det skulle bli att sitta där på altanen tidigt på morgonen med min kaffekopp och bara njuta av lugnet. Ett extra plus för att det ligger så nära mina kära svärföräldrar och även min svägerska med sambo. Hur mysigt hade inte det varit... att bara kunna gå över på en kvällsfika eller ett kvällsdopp?

Jaja, det sket sig. Vi hoppade av budgivningen. Det blev för mycket pengar för den stugan. Och jag kämpar verkligen med mig själv att intyga mig att det var rätt att hoppa av. Att det kommer fler chanser. Men det är sååå svårt. När jag liksom redan flyttat in där med hela familjen. Jag hade redan valt ut vilka möbler här hemma som skulle få flytta ut till stugan...

Men hur gör man med sig själv när man fungerar så här undrar jag? Vad är det som gör att jag tar ut "vinsten" redan i förväg, och sedan blir så grymt besviken när jag inte "vinner"?



I-landsproblem.... jag veeeeet!

Kommentarer
Postat av: Vera

Ta alltid ut vinsten i forskott.. da har man iallafall kant gladjen!



..annars kan man forlita sig pa vad min mamma alltid sa till mig: "If its meant to be, it will be"



..hjalper kanske inte sa mycket.. men lite? Stugan ar sakert termitboende! xx

2009-06-03 @ 19:55:41
Postat av: Sanna

Sådär funkar man ju, det är klart man börjar planera hur det KAN bli i huvudet om man vet att det finns en chans...det må sen gälla jobb man sökt och hoppas få, graviditer man hoppas få behålla, eller kanske sommarstugor man budat på och hoppas ska bli ens egna...det är så vi funkar eftersom vi inte är några robotar utan kännande människor. Och sen när det inte går vägen så sörjer man det som inte blev.

Men vet du - jag är helt övertygad om att ni kommer att hitta en annan stuga som blir er! En ännu bättre till och med!:-)

Kramar

2009-06-03 @ 20:10:21
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Cissi S

Var säkert fukt, spöken och annat skit i stugan! Du viiiiiill absolut inte bo där!

2009-06-03 @ 21:01:04
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0