Väldigt dåligt...

med uppdateringar har det varit här. Skäms på mig.

Ska försöka sammanfatta åtminstone helgen som gått, i korta drag.

I fredags kväll var V&F här och käkade middag och spelade spel. Mycket trevlig kväll med god mat, god dryck och glatt humör!


Var bara tvungen att ta denna bild. Syns det att någon i familjen jobbar på företaget som distribuerar bl.a. DC Shoes och Element?


Nora visade sig vara mycket intresserad av Davids basketboll. Vem vet, kanske håller det brinnande intresset i sig. Hon kommer ha en suverän lärare i sin storebror i så fall.


Vi testade även att ta extrema närbilder med kameran. Det gick.

Efter en lite sen fredagskväll blev det en riktig slappardag på lördagen. Vi gjorde inte mycket, utan passade på att vara ordentligt slöa.

Ett tag försökte vi oss på att vara lite kreativa genom att testa dom nya Nalle Puh modelleringsseten som Freddan hade med sig när dom kom på fredagen. Det började bra - vi satt runt bordet allihop, till och med Nora. Men som vanligt slutade det med att det var jag som ensam satt kvar och var kreativ. Men det gick en stund i alla fall. Det var en jättebra present tycker jag, stort tack än en gång F!



I söndags var det lite mer fart på hela familjen. Fredrik och Wille var och kollade på Linus som spelade bandymatch på förmiddagen. På eftermiddagen var det dags för basketmatch, som alla grabbarna var och hejade på.

Själv hade jag någon typ av kreativitetsmani hela söndagen. Det började med att jag sydde färdigt gardinerna till Noras rum, och satte upp dom.
Eftersom det blev lite tyg över efter att gardinerna var färdiga, så var jag ju tvungen att hitta på något att göra med det. Sydde en liten påse att ha Noras strumpor i, hängande på skötbordet. Det finns ju såååå många strumpor, och dom är sååå små.

Efter att farmor och farfar varit här och hälsat på, och dom små barnen lagt sig så fortsatte mitt huvud spinna... vad kunde jag nu sy?
Tog det sista gardintyget och gjorde en liten kudde till Noras säng. När kudden var färdig kände jag hur det fortfarande inte var stillat. Kreativitetsbegäret.
Gjorde då en liten fuling. Jag kopierade en idé jag sett på en annan blogg, och sydde en liten påse att ha Noras nappar i.
Ja, sen var faktiskt klockan rätt mycket, och jag var rätt trött. Där tog alltså begäret efter sömn överhanden, så då plockade jag undan symaskinen för dagen.


Gardinen äntligen på plats


Påse att förvara strumpor i


Kudde


Nappförvaring

Kommentarer
Postat av: Marielle

Skulle bli så himla glad om du ville läsa mitt sista inlägg och se på youtube-klippet om alla barnen i Bangladesh, Vietnam, Afghanistan, Nigeria, och Tanzania. Det är så himla hjärteskärande och vi borde tillsammans på blogg.se skapa någon sorts kampanj eller så. Läs mer i mitt inlägg!



Många kramar, Marielle

2009-01-26 @ 14:24:18
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Cissi S

Åh nu är jag ännu mer övertygad om tapeten till Mollys rum! =) Nappåsen var ju supersnygg, har du tryckt bokstäverna själv? Nu fick jag lite inspiration minsann! Mollan har redan kräks ner sitt fina lapptäcke, men det klarade en tvättmaskin så jag är nöjd! :)

2009-01-26 @ 15:50:19
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men gud vad kreativ och skicklig du var då! Verkligen fina grejer du sydde, jag är grymt impad!

Får man fråga varifrån du köpt det fina tyget?

2009-01-26 @ 16:03:43
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Cissi S

Ja, visst är det ett underbart mönster!?

Bokstäverna har jag tryckt med små stämplar som jag köpt på Panduro. Har använt dom till att trycka små tavlor förut, men det gick precis lika bra att trycka på tyg.

Roligt om jag kunnat ge dig lite inspiration - det är nog från dig och Cilla jag fått min.. :)



Sanna

Man har väl sina ljusa stunder antar jag.. :) Tyget har jag beställt på Design Online, men det finns säkert att köpa på många fler ställen. Det är från Sandberg tapeter, så det är bara att googla på! :)

2009-01-26 @ 16:40:21
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: MissyM

Tack för de ljuvliga och upplyftande kommentarerna på min blogg! Tack!!



O sen till dig! Gud så fina grejjer du sytt!!! Påsen "nappar" var ju bara så såå rar o allt annat också! Impad!!



Kram

2009-01-26 @ 17:24:58
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: Helena

Fråga mig hur kreativ jag var igår?!?!?!? Hade jag kunnat hade jag avlivat mig själv! Du får höra allt imorrn, då har jag förhoppningsvis piggnat till.... Puss&Kram

2009-01-26 @ 18:36:50
Postat av: Katalin

Jösses Linda, du är mer kreativ på en dag än vad jag är på en månad.... många bra idéer ahr jag men svårare att föreverkliga. Jättefin i lillsessans rum och kanonsmart förvaring. Ha det, take care



kram K!

2009-01-26 @ 19:38:27
URL: http://kreativakat.blogspot.com
Postat av: Linda Ahlstrand

Ha ha, vilken gängbild! Visste allt att det bodde en liten hip-hoppare i Vickan... ;)

2009-01-31 @ 11:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0