En sniff på jobblivet

Har idag jobbat sista dagen, för denna gång.

Nu dröjer det ytterligare 7 månader innan jag börjar jobba "på riktigt".
Och då blir det ändå inte riktigt "på riktigt", eftersom jag ska jobba 50% några månader då, innan det blir på riktigt "på riktigt".
Det har varit så väldigt roligt att få spendera dagarna med mina kära kollegor denna månad. Plus att det har varit jätteskönt att få använda hjärnan ett tag, till annat än att leka, spela spel och fundera ut hur jag ska stävja en femårings vredesutbrott på ett pedagogiskt sätt.
Samtidigt som det varje morgon jag har gått hemifrån, har gjort lite ont i hjärtat för att jag går ifrån mina barn.

Men nu har jag fått min lilla dos av jobb och socialt umgänge, så nu är jag redo för att vara mammaledig till hundra procent igen!




För övrigt så har jag idag fått koftan från Odd Molly, som jag köpt på Tradera, och jag måste säga... jag är kär. Den är så fin. Vi är the perfect match.

 

Så nu måste jag rota fram lite kläder att sälja på Tradera, för att finansiera denna tröja...

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad härligt att få vara mammaledig en stund till... Önskar att jag kunde göra dessamma! Jag längtar till sportlovet för då får jag i alla fall en hel vecka själv med barnen (Pioter jobbar), då ska vi bara mysa... Kram



(Mätstickan köpte jag på Vincent.)

2009-01-30 @ 22:13:57
URL: http://maltebus.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja herregud, hjärnan, vilken bortglömd liten kroppsdel...vissa delar av min hjärna har förmodligen förtvinat pga brist på stimulans, medan andra, typ den bit där simultankapaciteten sitter, blivit helt överstimulerad.

Tradera ja! Har precis lagt upp en ny laddning, skönt att vara på "banan" igen. ;-)

2009-01-31 @ 18:41:14
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0