Barns utveckling och föräldrars trötthet går hand i hand?

Oj vad man tappar sugen ibland. Det har varit extremt dåligt här på sistone. En av anledningarna är att jag varit så extremt trött en period, så varje liten stund jag har haft för mig själv har jag bara velat sova, eller åtminstone ligga på soffan och bara vara.

Anledningen till min extrema trötthet heter Nora. Hon har fått sin första tand, och detta har påverkat henne ganska mycket. Hon har haft feber och inte velat äta något förrutom lite gröt då och då. Att se Nora vägra mat är något helt främmande, alltså har hon varit ganska påverkad av denna lilla bissing som kommit upp. Hon har dessutom sovit riktigt dåligt några nätter. Och då menar jag riktigt dåligt.

Ovanpå detta har hon ju lärt sig krypa, och det är ju en rätt stor del i utvecklingen hos en liten flicka, så även det kan ju ha påverkat den dåliga sömnen.
Nu har hon i alla fall sitt goda humör tillbaka tillsamma med sin första tand - så nu är det bara nitton kvar...

Under denna period har Nora, tack vare sin nya förmåga att krypa, hunnit med att utforska många krymslen och vrår i vårt hus.


Även kökslådor... hög tid att barnsäkra?

Trots min extrema trötthet under en period, har jag i alla fall funnit lust att sy lite nytt. Inte mycket, och inte avancerat, men det är jag själv som gjort det och det räcker för mig!





Det har gått så lång tid sedan jag bloggade, så jag kommer knappt ihåg vad vi gjort. Jag tänker inte heller sätta mig och tänka efter, så det får bli en slags blank sida i bloggen...

Något som jag dock kommer ihåg, är att vi firat påsk i helgen. Det har varit en jättehärlig helg med underbart väder, mycket tid utomhus, alldeles för mycket god mat och massor med trevligt sällskap.


Påskgubben Wille på väg ut för att tömma grannhusen på godis


Kommentarer
Postat av: Cissi S

Back on track, jag har saknat ditt bloggande men har full förståelse!

2009-04-13 @ 19:51:53
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken söt påskgubbe!



Jag om någon vet ju hur det är att tappa blogglusten... Jag har ju gjort det IGEN, och nu vet jag ärligt talat inte om den kommer tillbaka... Tyvärr! Så jag förstår dig verkligen!



Kram

2009-04-14 @ 07:50:03
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com
Postat av: mormor

Finare påskgubbe har ingen skådat, turnén runt i grannhusen måste blivit mycket framgångsrik. Det ska börjas i tid...

2009-04-14 @ 14:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0