Kräftor och sånt

I helgen var det kräftskiva på på schemat. Vid lunch i lördags tog vi vårt pick och pack och åkte till metropolen Vingåker.. eller iaf någonstans i närheten av det.



Vi var flera familjer med tillhörande barn den här lördagen, så både stora och små människor hade en mycket trevlig lördagseftermiddag/kväll.
Nora som var den allra minsta människan där, var väldigt osocial då hon spenderade så gott som hela eftermiddagen och kvällen med att snusa gott i vagnen. Hon vaknade bara för att äta några gånger och sen somnade hon om. Antagligen sov hon gott med allt liv och rörelse omkring.



På eftermiddagen blev det lite grillning för att fylla på energidepåerna för både barn och vuxna.


Barn äter


Vuxna äter.. och lite så.. :-)

Sen blev det lite lek och bus...
      

.. för både stora och små.. 

.. och Nora, hon sussade...



Så småningom blev det äntligen dags för kräftorna, och min mage jublade! Tänk att det alltid är precis lika gott med dom små röda... jag är en sån som äter precis allt som går att äta på kräftan.. stjärt, klor, smör (mmm) och såklart rom om det är en sån kräfta. Jag blir förvånad över att det finns folk som faktiskt inte vet om att det finns något i en kräfta som kallas för smör. Dom missar en av livets höjdpunkter enligt min mening!
Ja, kräftorna intogs under en rätt lång tid (vilket brukar vara ganska vanligt) tillsammans med en och annan dryckesvara. Vi satt ute precis hela kvällen trots att det ångade ur munnen när man andades - det var stort! Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder... fast lite kallt om fingrarna blev det.


En bild på slagfältet som det såg ut efter ett tag...

Sammanfattningsvis så hade vi alla en väldigt trevlig lördag, hela familjen. Jag, Fredrik och Wille för att vi umgicks med trevliga människor och åt god mat, och Nora för att hon sov väldigt, väldigt gott.

 

Kommentarer
Postat av: Nelson Ruz

Den där bilden var på min tallrik!!! Puss & Kram Nelson, tack för en underbart rolig kväll

2008-09-02 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0