Tack gode gud

för Vyssan Lull-tassar!
Efter ett skönt bad, en god måltid, en trudelutt på speldosan och sen sist men inte minst, lite lagom vaggning med hjälp av denna underbara uppfinning - så sover lilla prinsessan så gott i sin säng! Det är liksom det sista lilla som behövs för att hon ska komma till ro ordentligt och somna in för natten.
Jag riktar ett stort TACK till den intelligenta person som kom på denna smarta grej!




Vi (läs jag) har äntligen lyckats bestämma mig vad vi ska ha för tapeter i Noras rum. Det blir inte alls som jag hade tänkt mig från början, utan mycket bättre!

Det blir denna tapet

(som faktiskt är rosa/vit-randig, trots att den ser helt grå/blå ut)
på alla väggar. Den är smalrandig och ganska diskret.

Sen ska vi ha denna tapet

på en av väggarna - inte riktigt som en fondvägg, eftersom det blir för rörigt att ha den tapeten på hela väggen.
Vi har tänkt sätta tre-fyra våder utspritt på en av dom stora väggarna.. svårt att förklara i ord märker jag.

Visar så här istället

ja, ungefär så... typ.

Tror det kommer bli jättefint, och nu har jag svårt att släppa tanken på att vi nog måste tapetsera riktigt snaaaart. Det kan hända att jag inte kan hålla mig, utan blir tvungen att göra det själv trots att jag aldrig tapetserat helt själv någon gång. Hetsig - jag?


Sist men inte minst - idag har Nora fått världens gulligaste mössa av min kära vän Katharina.
Visst är den söt?! Hon ser ut som en liten jordgubbe i den!


Kommentarer
Postat av: Cissi S

Fniss fniss! Jordgubbe var rätta ordet och en väldigt söt sådan också! Idag vägde Molly in på Noras födelsevikt, vi jobbar oss i kapp så sakterligen. =)

2008-09-16 @ 23:17:49
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad fint det kommer bli med dom tapeterna! Och jag är precis likadan som du - allt ska ske typ helst igår - så jag förstår mycket väl att du är ivrig att få det gjort! :-)





2008-09-16 @ 23:52:28
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Elin

Jättefin tapet. Det kommer att bli skitsnyggt tror jag.. Försår att du vill göra det nu, så är jag med!



Lilla Eira (som förövrigt inte verkar ha ont idag) har ju varit jättesmidig tidigare med det där att sonna i egen säng. Nu krånglar hon som bara den dock... Men såna sär tassar kanske vore nåt..? Har funderat på det innan men aldrig kommit till skott...

2008-09-17 @ 07:55:40
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com
Postat av: Vickan

Vilken fantastiskt söt bild på lill-snuttan! Roligt med alla fina bilder som du lägger upp, jag får byta skrivbordsunderlägg på datorn varje vecka! :-) Puss på er!

2008-09-17 @ 10:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0