Härlig helg!

Vilken jättehärlig helg vi har haft! I fredags eftermiddag tog jag, Fredrik, Wille och Nora vårt pick och pack och åkte till landet.
Fredagskvällen spenderade vi tillsammans med V och F. Vi åt en god middag bestående av grekiska biffar och potatisklyftor - jättesmarrigt!

 
Potatisklyftor à la Jamie Oliver

När barnen somnat åkte spelet "När då då?" fram. Som vanligt var jag en väldigt dålig förlorare... men annars var det ett ganska roligt spel.

  Vickan & Fredrik   

Det blev en sen kväll för en småbarnsmamma som jag, och med en dotter som höll mamma vaken från klockan fyra-halvfem på lördagsmorgonen så var det en Linda med väldigt trötta ögon som sen satt och åt frukost vid åttatiden på morgonen.
Men någon gång ibland får det vara värt det! :)

På lördagsförmiddagen åkte vi in till metropolen Karlskoga. Det syns verkligen att det är/har varit en riktig arbetarstad.. med tanke på Bofors och så. Inte en särskilt vacker stad med andra ord. Mycket tråkhus och yttepyttelitet centrum. Vi hade ändå en trevlig stund där, och passade på att äta en god lunch på ett ställe.





Idag, söndag, har vi haft en superhärlig dag - det har varit sååå fint väder! Efter frukosten tog vi en promenad för att njuta av det fina vädret, plus att vi letade material till höst-collaget vi ska göra. Nu har vi massor med löv, blommor och kvistar som vi ska använda till vårt höst-pysselprojekt.

       

Efter promenaden blev det en välförtjänt fika på bryggan vid sjön

   

Jätteskön dag med andra ord!

För övrigt så har Nora idag visat tendenser till att vara något närsynt.




Sist men inte minst, så måste jag ju bara tillägga att jag numera inte bara är köpa-på-Tradera-freak, jag är även sälja-på-Tradera-freak.
På två veckor har jag nu sålt barnkläder för över 1200 kronor på Tradera - hur bra är inte det? Kläder som jag annars bara hade lagt upp på vinden eller slängt i någon UFF-låda. Dom som dock blir lidande av mitt nyvunna intresse för Tradera, är dom fattiga barnen. Dom kommer nu inte längre få några kläder från Polarn & Pyret och liknande - dom får nöja sig med H&M, Lindex och Kappahl. Undrar om dom bryr sig.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, kul kort på Nora! :-)

Jag har också funderat på att sälja av lite grejer på Tradera men jag kommer aldrig till skott...tycker det verkar så krååångligt...Men det är säkert bara första gången, sen kommer man väl in i det. Men kul att du fick så mkt sålt! Vilka storlekar säljer du? Jag har fått för mig att dom allra pyttigaste kläderna inte går så bra, men jag vet inte.

2008-09-28 @ 23:11:48
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo, jag har också tyckt att det verkar krångligt, men nu när jag väl har börjat så är det inte så himla krångligt faktiskt. Jag har nu sålt stl.56 och sen lite olika efter Wille.. stl 104-110 typ. Tror att allt som är något märke och som är fräscht och snyggt funkar bra att sälja. Det som säkert är lite svårare är nog kläder som är lite mer anonyma. Men det är bara min gissning! :)

2008-09-29 @ 12:04:51
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0