Utkast: Ja, nu ...

Ja, nu är vi alltså i Stockholm och hälsar på mormor och morfar.

Gårdagens tågresa gick över förväntan, trots ett minst sagt smockfullt tåg. Det stod folk precis överallt, och jag tackar min allmäktiga stjärna att jag hade bokat platsbiljetter. Annars hade jag nog stängt in mig på tågtoaletten och hängt mig.

Hade för avsikt att ta lite roliga bilder på tåget - men så långt hann jag aldrig. Det tog typ 20 minuter att kränga in vagnen vid bagageplatsen. Vid det laget satt Wille och skrek att han var hungrig, så då var det bara att langa fram lite godis som nödproviant. Efter en liten stund blev Nora hungrig, så då fick vi tränga oss fram till serveringsvagnen och få lite Nora-mat värmd i micro. Några mackor var den klena lunch dom hade att erbjuda för lite större varelser, så varsin sån fick det bli.
När Nora ätit upp sin mat var jag tvungen att försöka få henne att somna - eftersom hon var så trött så hon tittade i kors. Men icke att hon skulle sova!

Ja, och vid det laget hade vi nästan hunnit fram till Södertälje - och i princip framme alltså. Läge att börja packa ihop alla grejer och göra sig förberedd på en anstorming av människor som allihop vill av tåget först.
Alltså blev det inga kort tagna på denna tågresa. Vem vet - kanske nästa gång.


Idag har pappa Fredrik och morfar varit med dom stora barnen på Naturhistoriska muséet och kollat in dinosaurier och sånt.
Jag, mormor och Nora har varit i lite affärer, bland annat Syster Lycklig för att kolla in mattan. Och precis som jag trodde så kommer den passa alldeles utmärkt i Noras rum. Så en sån får det bli.. i doppresent från mormor och morfar.





Har idag dessutom passat på att leta upp en Bumbostol på Blocket, som vi ska åka och hämta imorgon, på vägen hem. Skulle nog inte köpa en ny sån, eftersom det är så kort användningstid på dom. Dessutom gissar jag att det inte är så svårt att sälja den vidare, sen när Nora är färdig med den.
Har ingen aning om, om en sån är bra.. men tycker dom verkar ganska praktiska. Särskilt för en liten flicka som väldigt gärna vill sitta upp precis hela tiden.. men inte riktigt kan ännu.


Kommentarer
Postat av: Cissi S

Jag blir verkligen superpeppad på att åka tåg med barn...hihi...Ha en fortsatt trevlig helg!

2008-10-31 @ 22:17:20
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hälsa min faster och Lars från oss! Kram

2008-11-01 @ 14:54:51
URL: http://maltebus.blogg.se/
Postat av: Therese Hammarbäck

Hej Linda,

Hittade äntligen hit med hjälp av Linda och Mickes Kina-blogg. Vickan har pratat om den men kommer aldrig ihåg adressen. Det var så roliga texter och fina bilder så jag var tvungen att läsa igenom alla inlägg. Ska försöka att hitta tillbaka snart igen.



Ha det bra!

// Therese i Gävle

2008-11-06 @ 19:32:06
Postat av: Therese Hammarbäck

Hej Linda,

Hittade äntligen hit med hjälp av Linda o Mickes Kina-blogg. Vickan har pratat om den flera gånger men glömmer alltid bort adressen. Jätteroliga texter och fina bilder, var tvungen att läsa igenom alla inlägg. Ska försöka hitta tillbaka snart igen.



Ha det bra!

// Therese i Gävle

2008-11-06 @ 19:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0