Fingerkläm

Idag har vi (jag, Wille och Nora) varit på mitt gamla jobb och hälsat på. Det var så himla roligt att träffa dom allihop - eller ja, det var ju inte allihop som var där, men i alla fall. Vi var bara där en kortis och fikade lite, och sen tyckte Wille att det var dags att åka igen. Sagt och gjort - vi tog vårt pick och pack och gick ut till bilen.

Medans jag höll på att spänna fast Nora i bilen, så hör jag plötsligt ett gallskrik. Jag tittar på Wille, och då ser jag att han sitter fast med fingret i bildörren.. OjOj, inte bra! Med bilder i mitt huvud att Willes finger har gått av och det sprutar blod överallt, rusar jag dit. Jag sliter upp dörren i panik, förberedd på det värsta. Det enda jag ser när jag öppnar dörren är en storgråtande Wille och ett lite rött finger.
Jag frågar Wille om han kan vicka på fingret, och han vickar fram och tillbaka utan problem. Men, med krokodiltårar nerför kinderna och ett stort inferno inom sig säger han: "jag vill åka till Lek & Bus landet nu maaaammaaaa!".

Ja, det är då man förstår att det faktiskt gick ganska bra ändå. Skönt det, eftersom det kunde ha gått rätt illa.




På eftermiddagen har vi pysslat lite - monster även denna gång, på Willes begäran.


Tio små härliga monstermagneter som nu söker nya hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0