Stärkt

i min vetskap att jag faktiskt ligger inom ramarna för idealvikt gick jag en riktigt lång höstpromenad i skogen med Nora idag. Underbart väder - så skön luft!
Dock blir jag lite ledsen över att se hur mycket skräp det faktiskt ligger längs vägkanten.. jag förstår inte riktigt hur folk är funtade när dom slänger skräp i naturen. Jag såg massor med ölburkar, några vinflaskor, blöjor, mjölkpaket och diverse annat skräp. Helt otroligt.

Förrutom skräpet var det en jätteskön, lång promenad, och jag känner nu att jag troligtvis har lite lägre BMI än imorse.





Vår lilla prinsessa, som ända sen hon föddes, har varit väldigt lätt att ha att göra med, har kommit på att det är tråkigt att bara somna på kvällen, när det är dags att sova. Först ska det skrattas och jollras, sen ska man bli övertrött och som avslut på dagen ska man skrika och gråta så man nästan storknar.
Jag hoppas verkligen denna fas går över snart, det är jobbigt att se på när ens lilla sötis är så trött, så trött, men ändå inte kan somna. Hon blir så ledsen när hon inte kan slappna av och somna... lilla älsklingen.
Detta gör att när hon väl somnar, så somnar hon vart som helst - oavsett vart hon befinner sig.


Så här somnade hon igår...


.. och så här somnade hon idag...


Det är tur att hon är glad på dagarna i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja det är inte lätt detta med alla faser dom ska igenom...Precis när man tror man vet vad som funkar så vänder det och så får man försöka lära sig göra rätt igen.

Vår plutt hade också somna-kris ikväll, ingenting var bra, inte nappen, inte tutten, inte sängen, inte mammas vackra sång. Till slut gav jag upp och tog med honom ner igen och då var han glad som en lärka i 15 min och SEN var han trött och ville sova.



Vilken fin höstbild förresten!







2008-10-07 @ 23:31:20
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0