Wille, världens bästa kille

5 år idag! GRATTIS MIN ÄLSKADE PRINS!

Ja, idag är alltså dagen D här. Dagen Wille har pratat om i flera månader. Dagen då han blir fem år. Som han har längtat.

Det började med sång och paket på sängen 06,30 imorse. Tror nog Wille hade legat vaken ett tag när vi kom in - men han stannade snällt i sängen tills vi kom, och ropade inte en enda gång. Bara det är ju ett tecken på att han faktiskt börjar bli stora killen.


Så här glad blir man för en lego-polisstation

Det blev några paket imorse, och Wille var mycket nöjd och glad.

När vi åkte till dagis hade vi med oss det traditionella glasspaketet, som födelsedagsbarnet brukar bjuda alla barn på. Det var dock med ett litet sting av skuldkänslor jag lämnade Wille på dagis, på självaste födelsedagen. Med vetskapen att jag skulle åka hem.
När jag vinkade av honom, så kom en undran över mig... vad tänker han när han blir lämnad på dagis på sin födelsedag? När han vet att jag åker hem med Nora. Tänker han tråkiga tankar? Känner han sig undanskuffad?

Efter en stund släppte dock dessa känslor, eftersom jag vet att han faktiskt skulle få en mycket roligare förmiddag på dagis, än vad han hade fått hemma med en mamma som handlar, städar hela huset och bakar. Nu skulle han ju faktiskt få leka med sina kompisar, och dessutom bli firad som det födelsedagsbarn han faktiskt är idag.

Ja, som jag skrev så spenderade jag förmiddagen med att handla, städa och baka. Nora tyckte det var okej att sova middagslur rätt länge idag, och det var ju lägligt.

Mojmoj och mojfaj hämtade sedan Wille på dagis när det var dags, och dom hann inte mer än innanför dörren så frågade Wille om dom hade paket till honom. Väluppfostrad? Jamenvisst.
Såklart hade dom paket!


En alldeles egen kamera (som faktiskt är en riktig kamera, bara en lite mer barnvänlig sådan) blev en succé!

Senare kom även V&F och gratulerade, och dom hade en riktigt poppis present med sig. Ett Gameboy, med flera medföljande spel. Att det är en äldre modell och begagnad, bryr sig Wille föga om. Han blev överlycklig över att få ett "likadant" spel som storebrorsorna har.


Tårtdags! Behöver jag säga att det inte är jag som valt motivet på tårtan?


Fem ljus att blåsa ut!

När det var läggdags för Wille så frågade jag honom om det hade varit en bra födelsedag. Jaaaaaaa! sa han och gnuggade sig i ögonen.
Det tar på krafterna att fylla fem år.

Nu ligger han och sussar sött och laddar batterierna för nästa kalas, som blir imorgon när fajmoj och fajfaj kommer.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Grattis fina Wille :)

2008-11-27 @ 22:58:15
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Sanna

Grattis till 5-åringen!!! Stora killen!

Och vilken häftig tårta sen...måste ta och visa det fotot för min snart 5-åring och höra vad han säger...han snackade om jordgubbstårta senast igår, plutten. :-)



Det där med gameboy var förresten ingen dum idé, ska Tradera-spana lite tror jag...:-)

2008-11-28 @ 00:01:20
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Anneli

massor av grattis till Wille från våran mormor Monica och vår morfar Lasse! Och från nelson, Anneli, Oliver, Felicia Och wilson

2008-11-28 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0