Snuttisar

Även denna dag var bokad för födelsedagsbarnet.
Så vad kunde morgonen börja med annat än; näj kommej fajmoj o fajfaj?
Klockan 15,00 var det mest positiva besked jag kunde ge.

Som tur var hade Wille sysselsättning med presenterna han fick igår, så det funkade utan att han fick spunk-attack, ett tag i alla fall.


Allt blev bra så fort Wille fick paket av fajmoj o fajfaj.. världens bästa present.. en Star Wars hjälm!

Eftermiddagen spenderades med kaffe, kakor, bullar och tårta - precis som ett födelsedagskalas ska vara.



Jag har kollat runt ett tag efter en bäddsoffa för våra gäster som kommer och hälsar på, och hittade faktiskt ett riktigt klipp på Blocket i morse. Har tittat på flera Beddinge, men tyckt att dom varit för dyra. Nu hittar jag en för 300 kronor, och jag kan ju inte annat än att slå till!
Så nu har vi en jätteskön bäddsoffa i källaren, om någon vill sova över!
Dessutom blev det snyggt - det kommer bilder på detta snart.

Som avslut på dagens inlägg.

När Wille var liten, liten bebis märkte vi att han tyckte det var väldans mysigt att ha en filt vid ansiktet när han skulle sova. För att livet skulle förflyta lite enkelt, så köpte jag tre likadana små snuttefiltar.

Wille har snuttisar, precis som många andra barn. Wille hade en snuttis från början. Efter några år började den snuttisen gå sönder i bitar. Då tog Wille fram snuttis nummer 2. Nu var även den helt okej, vilket den inte hade varit tidigare. Sen kom Wille på att även den lilla hunden är väldigt viktig när man ska sova.

Ja, och så vidare...


Ovanstående är alltså livsviktigt att ha i sin närhet när man ska sova nu för tiden.

Jag kan väl säga som så här.. vi gör väl inte mycket för att det inte ska bli så för lillsyster. Vi gillar snuttisar i denna familj!

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis i efterskott till stora killen Wille!



Även min stora kille har en livlina vid läggdags. En skitsnuskig kanin som han dessutom tuggar på svansen på. Den luktar underbart gott! :D

2008-11-29 @ 08:35:17
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0