Update

Dom senaste dagarna har det varit rätt fullt upp med planering.
Planering inför Willes 5-årsdag med tillhörande kalas (bara tre stycken blir det i år...), planering inför Noras dop den 13/12 och sen har vi ju den där högtiden som snart är här. Ja, ni vet vilken.


Paket som väntar på att hamna i händerna på en ivrig 5-åring. Vår son har fått vänja sig vid att få julklappspapper även på sina födelsedagspaket. Sånt är livet när man fyller den 27 november!


Kunde inte hålla fingrarna i styr längre. Var bara tvungen att fixa i ordning denna idag. Siffror, ljus och annat tillbehör har ju legat och väntat i många, många dagar nu.

Förrutom det har jag hunnit med lite Tradera. Har precis avslutat ganska många auktioner, så nu är jag snart cirka 1000 kronor rikare. Detta faktum har gjort att jag ser mig helt klart berättigad att lägga en hel del bud själv, så just nu väntar jag med spänning på att se om jag vinner auktionen på en jättefin vinteroverall till Nora, från Polarn & Pyret. Känner jag mig själv rätt så vinner jag. Hellre några kronor fattigare än att förlora.



Kan dessutom berätta att jag för första gången i mitt liv lyckats få en orkidé att blomma om. Nu vet jag exakt hur man ska göra; man ställer den utblommade orkidén i ett fönster, i ett rum där man aldrig vistas. Man ser till att i princip helt glömma bort blomman, och bara vattnar den lite sporadiskt. Rätt vad det är, så är det knoppar på den - lätt som en plätt!
Varsågod, ett äkta husmorstips från mig.


Kommentarer
Postat av: Katalin



aha....är det såååå man gör??? Har alltid undrat eftersom de envisas med att dö i min närvaro, så jag blev så glad när vår blomsteraffär sålde orkidéer för 20:- st häromdagen, blir inet så mycket pengar man slänger i sjön då.... ska försöka med ditt trix och se om dessa överlever. Ha en bra kväll



kram Katalin

2008-11-27 @ 21:13:24
URL: http://kreativakat.blogspot.com
Postat av: Kat igen...

kan även tillägga att min mamma haft samma orkidé blommandes i över 20 år.... fick den i 40 års present av mig och den lever fortfarande.... misstänker den var i plast. ;o)

2008-11-27 @ 21:15:20
Postat av: isabella

Oh, får göra så med mina då!

Bra tips!

2008-11-27 @ 21:17:57
URL: http://szerafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0