Testing Testing

Det började med att Wille kom på att pappa skulle få en present idag - på Fars dag...

Wille: Mamma, kan inte jag också få en present idag?
Mamma: Nej, inte idag. Idag är det pappas dag. Du fyller snart år, och då får du presenter.
Wille: Men snäääälla, en liiiten present??
Mamma: Nej, tyvärr.. idag blir det ingen present.
Wille: Mamma, om inte jag får en present så tänker jag aldrig mer äta mat.
Mamma: Nähe, vad tråkigt. Då kommer ju du bli sjuk, och i värsta fall svälta ihjäl och inte finnas mer.

Tystnad en stund.

Wille: Om inte jag får en present så tänker jag springa rakt ut i gatan när det kommer en lastbil.
Mamma: Vad tråkigt om du skulle göra det, då skulle du få jättejätteont och vara tvungen att åka till doktorn och antagligen behöva ligga på sjukhuset en lång tid för att bli frisk igen.

Tystnad.

Wille: Mamma, om inte jag får en present så tänker jag skrika allt jag kan när vi kommer hem. Så Nora vaknar om hon sover.

Ja, det är ungefär så vi har det på dagarna nu för tiden. Väldigt mycket testning.




Äntligen har vi fått ge pappa Fredrik hans Fars dag-present! Den har legat gömd i flera veckor, och det har varit jättejobbigt att inte få ge den till honom.
Idag fick han den i alla fall, och han blev väldigt, väldigt glad! Ett halssmycke med alla fyra barnens namn!

 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, kan inte låta bli att fnissa åt Willes uppfinningsrikedom...:-)



Förstår att pappan blev glad, smycket var verkligen superfint! Vår pappa fick bara en tröja men han blev glad han med. :-)

2008-11-09 @ 21:03:47
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0