Lördagsgodis

Konstig unge man har... han gillar inte pizza, han är inte överförtjust i hamburgare, han gillade inte pannkaka fram tills för någon månad sedan.
Men, han älskar fetaost, han älskar oliver, han tycker väldigt mycket om rökta musslor och hans favoritgodis är Engelsk konfekt och Djungelvrål.

Kanske är det normalt, jag vet inte - you tell me.




Ikväll har vi ätit fiskgryta. Supergod fiskgryta.
Kom att tänka på ett recept på en god fiskgryta jag hade sen jag var med i Viktväktarna. Tog receptet rakt av och bytte ut den nyttiga matlagningsgrädden mot vispgrädde och den nyttiga Fraichen mot fet Creme Fraiche.
Och vips - en ännu godare fiskgryta!

Vem behöver nyttigheter när det finns godheter?




Avslutningsvis idag...



Man tager vad man haver när det kliar i munnen...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu blir jag så där krånglig igen och efterlyser recept! På den ännu godare varianten av fiskgrytan, förstås. :-)



Vad gäller Willes matpreferenser så tycker jag de låter väldigt sunda och normala även om kanske inte så vanliga bland barn. Leah älskar också oliver iofs, och blåmögelost käkade både hon och Sander på pizzan igår utan att klaga. Snus har vi dock inte introducerat ännu! ;-)





2008-12-06 @ 23:33:43
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Jonas

Flera av mina barn har konstigt nog oxå älskat oliver och fetaost. Två av barnen tackar även nej till pizza... och ja, det är ju skit konstigt. :D

Men mina barn har aldrig varit som andra, vår familj är lite knasig. ;)



Ha en bra dag!



2008-12-07 @ 12:57:53
URL: http://jomari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0