Fick ett brev...

Vart tog han vägen, vår lilla bebis?

Det kom ett brev från Skolförvaltningen igår. Ett brev angående förskolestarten, F-6.



I några sekunder förstår jag ingenting. Vadå, Förskoleklass? Vem då? Sen sjunker det in - det är ju vår lilla kille som redan har blivit så stor att han ska lämna den trygga tillvaron på dagis och ta ett kliv vidare i livet.

Det känns stort att den lilla killen som kom till oss för drygt fem år sedan, är så stor att han ska börja "skolan".


Några dagar gammal


Några veckor gammal


Någon vecka sedan - 5 år

Det som är ännu märkligare, är att fastän det har gått fem år sedan Wille föddes, så har inte jag själv blivit en dag äldre. Skumt.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vi fick också det där brevet för några veckor sen och det kändes heeelt absurt! Våra små ska börja skolan - galet! Men det blir ju så tidig skolstart för våra som är födda sent på året.



Tyvärr kan jag inte hålla med dej om det där att inte ha åldrats nånting själv...Jag känner mig gammal som gatan nästan hela tiden. Får ofta för mig att jag är nästan 40 men sen då jag räknar efter är jag ju faktiskt bara 32. Tror jag.

2008-12-19 @ 10:35:19
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0