Det är mycket nu...

Därför har det varit lite dåligt med uppdateringar här. Har haft fullt upp hela veckan, med bland annat planering av Noras dop som går av stapeln nu på lördag.
Snabb återblick sedan sist... Snabb för att jag lagar mat samtidigt som jag bloggar.

Tisdag - shoppingrunda med Nora för att hitta en skjorta till Wille och en klänning till Nora. Resultat:

     

Självklart kommer Nora inte ha tomteklänning på sig under själva dopet, men tyckte att det kunde passa efteråt, eftersom det är Lucia och allt.

På eftermiddagen var prästen här för att gå igenom dopet. Väldigt trevlig präst, så det känns bra.

På tisdagskvällen var det julmys hemma hos en av dom andra mammorna på dagis (både barn- och pappafritt). Väldans trevligt med glögg, pepparkakor, saffransscones och annat smått och gott.

Onsdag - skickade iväg pappa F för att handla kaffe, servetter och allt annat vi behöver tills på lördag. Nora och jag var hemma medans Wille var på dagis.
På eftermiddagen var F och hämtade en Expedithylla jag hittat på Blocket, till Noras rum. Det blev mycket bra, precis som jag trodde.
Efter att barnen somnat för kvällen, gjorde jag färdigt gästboken vi ska ha till dopet.


Det artar sig...


Hemmagjord gästbok

Idag, torsdag - grejade lite i Noras rum på förmiddagen. På eftermiddagen lämnade jag Nora hemma med pappa och åkte och hämtade Wille på dagis. Sen vidare till frisören. Nu var det dags att klippa bort den tjocka kalufsen!


Resultatet blev en mycket snygg 5-åring, som tyvärr helt misslyckades med att bli bra på ett enda av dom korten jag tog.. Men man ser ju ändå att han har en snygg frisyr!

Ikväll blir det Luciafirande med Linus skola. Ska bli jättemysigt!


Kommentarer
Postat av: Mormor M

Så fint det blir i Noras rum, ser fram emot att få se det "på riktigt

Ser också fram emot att få se lilla tomtefröken i sin fina klänning

Ser också fram emot att se en nyklippt Wille

Ses på lördag

kramar

2008-12-11 @ 20:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0