Lek och shopping

Idag har Wille haft två kompisar här efter dagis.. oj vilket liv tre små killar kan föra. Undrar just om det blir lugnare sen när Nora blir så stor så hon kan ha kompisar här. Jag inbillar mig iaf att småtjejer leker lugnare lekar än småkillar. Killar leker krig med pangare, brottas och springer runt och jagar varandra medan småtjejer leker med dockor och klär ut sig. Det är vad jag tror iaf.. det lär ju visa sig. Livat har det iaf varit, och Wille lär somna ovaggad ikväll.  


Wille och Emil

Tidigare idag har sovande Nora och jag varit och shoppat. Det blev en dinglis som nu hänger i köket. Placeringen är väl vald då jag ville hitta något som sötnosen kan roa sig med medan mamma lagar mat och grejar i köket. Den är provad och verkade falla lilla fröken väl i smaken, iaf vad man kunde utläsa av ansiktsuttrycket.
Vi köpte även en jättesöt mobil som är upphängd ovanför spjälsängen. Även den var mycket poppis.. hon ligger just nu i skrivande stund i sin säng och bara stirrar på den med ett stort leende i hela ansiktet. Tänk vad lite färg och form kan göra för humöret på en 8-veckorsbebis!

                  
Dinglis                                        Mobil



Kommentarer
Postat av: S-mamman

Ja småtjejer kanske leker lugnare men slutresultatet är lika illa, dvs hela rummet upp och ner! Alla kläder ska ju tas ur skåpen och provas osv.

Den där mobilen var ju jättefin! Var har du hittat den? Vide skulle behöva få en mobil, han älskar såna han sett hemma hos andra...men själv har han ingen, stackarn.

2008-08-26 @ 20:33:25
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag köpte den här i stan i en affär som heter Änglarum. Märket heter Jabadabado.. hittade deras hemsida.. du kan väl kolla där om du hittar ngn återförsäljare nära dig! :)

http://www.jabadabado.se/

2008-08-27 @ 09:23:23
Postat av: oliver

Wile och Nora är likadana kram från oliver

2008-09-02 @ 21:01:54
Postat av: Petra (petra & kärlekarna fr aff)

Hahaha, när vår tjej har sina kompisar hemma så är det verkligen helt galet. Eller nu vid 7 års ålder har det lugnat sig lite grann, men tidigare så var det galet. Mkt brottning och springande runt i lägenheten!! Ibland blir man ju tokig. Jag kan dessvärre inte hålla med dig vad gäller det, men allla barn är ju olika:)

2008-09-05 @ 19:10:45
URL: http://artepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0